vardag

Skorna klämmer i tårna. Tröjärmarna räcker inte hela vägen fram. Små frusna fingrar vill ha vantar. Kalla mornar - Måste köpa jackor.
Vintern kommer... Inneskor, uteskor, gympaskor... Stövlar, mössa, fuskpolo, overall..

Skjutsa hämta lämna, Städa Tvätta Diska Damma. Har du duschat idag? Måste vara hel och ren. Inte svära, sitta stilla, tugga ur munnen, vara snäll, hjälpa till.

Jobba jobba, tjäna pengar. Utgifter, utgifter, alltid mer än inkomst. Måste fixa den här månaden oxå, ta en i taget. Håll skenet uppe. Allt är fint, det går bra, jag är stark.

Jag är den gode, den onde, den snälla, den dumma, den glada, den arga, den kvinnliga, den manliga.
Måste fixa det. Ingen annan gör det i mitt ställe. Inte bryta ihop. Inte låta demonerna ta över. Håll ut, var stark.

De är det jag lever för, det sista jag har kvar. Måste göra det för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0