btw..

Dom har lagt ner en kattleksak i Kilkenny!!

image10

periodare

Med all respekt för alkoholister, smygalkoholister, periodare och andra jag glömt att nämna..

Jag är banne mej nån form av periodare! Då menar jag sommarperioden. Har senaste månaden varit på Systembolaget mer än vad jag varit senaste halvåret! Och återigen sitter jag här ensam med en öl.. Men ärlit talat, är det så förbannat hemskt att sitta ensam o dricka? Ämnet känns så tabubelagt, det GÖR man inte. Och om man nu gör det så säger man det inte högt, för det vittnar om att man är socialt utslagen/saknar karaktär/saknar status i allmänhet. Eller? Det är den uppfattningen jag har fått iallafall.

Så om man dricker den där enda (..eller ja.. kanske två..) ölen i goda vänners lag i ett uppiffat vardagsrum, då är det okej?

Då vänder vi på det igen... Jag är strandad här, kan inte/har svårt att ta mig nånstans om kvällarna, men hela mitt sociala liv är via datorn. Där pratar jag med mina vänner samtidigt som jag dricker den där ölen och hans kompis. Är det okej DÅ? Var går gränsen mellan acceptabelt och tragiskt?

För min del suddas den ut mer o mer för varje öl/cider som slinker ner.

Tar en till...

Ny sambo!

Har fått en ny sambo idag!
Det gick snabbt, vi hade inte ens träffats innan hon flyttade in. Men det var kärlek vid första ögonkastet! .. ..Eller ja.. .. JAG var kär, hon var mest.. .. livrädd. Sotis heter hon , en kolsvart snart ett år gammal kattjej som inte alls var intresserad av att bo i en lägenhet i stan.. TaTaa, det var där jag kom in i bilden. Jag bor inte i en lägenhet i stan....

Det är en fisig men goooosig liten tjej. Fisigheten kommer vi nog råda bot på snart, det är en förutsättning för att stå ut i det här huset med den här familjen... Aah, det kommer bli alla tiders.
Den andra Donnan i huset är väl inte överlycklig över den nya krabaten.. Det var iallafall så jag tolkade hennes morr och fräääs.. Men hon vänjer sig.

image9

gröngräs och pissmyror!!

Idag har vi haft picknick, Albin, Josefin o jag! Årets första, årets varmaste och årets trevligaste. Packade väskan, plockade upp Josefin, köpte bullar/wienerbröd och jordgubbar och styrde kosan mot Kolmårdsskogarna. Hamnade till sist vid Kvarsebo, färjestället..

Slog oss ner mitt i ett årsmöte för traktens alla pissmyror, dom gjorde väl upp strategi eller nåt inför säsongen.. Flyttade på oss en bit, så alla var nöjda..
Så förbannat himla skön dag!! Inte ett moln på himlen, helt vindstilla och allmänt luuuugnt. Förutom färjan som kom tillbaka en gång i kvarten eller så.. Men det höll ju Albin sysselsatt iallafall.

Vet inte hur länge vi var där, men det var en bra stund.. Kastade Puh-pinnar i bäcken, stenar i vattnet, glodde på svanar, båtar, bara.. ..bara var.

Helt otroligt skitbra dag helt enkelt. Mer sånt!!
image7




image8





musiken är mitt knark

.. och idag lyssnar jag på Tiger Army och Social Distortion. Bra skit.

research

Har kollat lite nu.. Glömde ju fråga karln (Taggen) vad kalaset kommer att kosta.. Backspegeln alltså. Så jag kollade lite on the nät vad det kan tänkas gå på... Jodu, en sisådär 1500 (FEMTONHUNDRA) spänn.. För en sketen spegel??! Det KAN ju vara så att det är jag som inte kan hantera sökmotorerna, men den risken är nog tyvärr ganska liten.
Vafaan, då hade jag ju kunnat tejpa dit en... ja... sminkspegel eller nåt istället...

Nu vågar jag definitivt INTE säga nåt om den lilla incidenten med fönsterhiss-motorn... Speciellt inte eftersom jag redan har gjort det på den andra bilen, och det var han som fick städa upp efter mig den gången oxå... haha.

Oooh, Dumfan har börjat snusa. Fast bara lite.. ibland.. Fick tokrycket o blev alldeles galet sugen på snuuus... så jag köpte mig en dosa kärringsnus, o jisses, det var längesen.. men kan nog tyvärr bli ännu en last. Knasigt.

btw...

Min "Stolta Springare" är förresten en upphottad Turbo-räser av det finaste slag. Den vet inte om det bara.

Random tankar

Har varit jätteduktig nu! Han är inte bara tvättad o vaxad. Han är dammsugen och polerad invändigt oxå, min Springare. Och imorgon ska han få nytt glas i backspegeln! Har ännu en anledning att inte flytta till någon stad, eller ens befolkad plats...
Var hos Puman o hade teparty på kvällskvisten nån dag. Under tiden är det nån fan som har roat sig med att göra en roundkick eller nåt på MIN BIL.... På backspegeln... Så den var ganska inte hel... Fan så onödigt. Men nu har farbror Taggen fått hem en ny, så imorrn smackar vi dit den, sen kör vi lyckliga i alla våra dagar igen..
Måste/vill/ska skaffa extraljus oxå... Helljusen är ju näst intill värdelösa, knappt man märker nån skillnad alls...
Så kan man inte ha det, synas bör man, annars.. .. ja.. .. kan man avlida. Eller nåt.

Jag vill inte sluta på mitt jobb... Jag råkar tycka om det stället och folket som är där... Ska hyra ett av korttidsrummen när jag slutat. Sen ska jag larma på personalen, och sabba dörr-motor-grunkor hela dagarna!! Åååh vad kul vi ska ha! Och leka Tarzan i takliftarna! Matkrig ska vi ha när vi får äcklig mat!
Och ha rullstolsrace genom korridorerna! Jag ska ha en sån där tuta på min rullstol! En sån där HOOOONK HOOOONK ska jag ha! Och sätta skräck i alla! .. .. .. Mer än vad jag redan gör alltså. Vilket kan bli lite svårt..

wax on, wax off...

Är Karate-kids syster idag, jävlar i haven vad jag har vaxat och tvättat och polerat och sämskskinnat min stolta springare! Nu är han så fiiin i vårsolen...


?

Ärlit talat... Vem orkar sitta och läsa det här skräpet? Det är ju en sak att ha så mycket fritid att man kan sitta och skriva det, men att ha ork, lust och tid att läsa det? Märkligt.

Idag är jag manlig och byter däck. Eller ja.. Jag SKULLE göra det helt själv, behövde bara låna trycklufts- hjulbult- bortttagar-grunkan av min granne. Och hans supermaffiga domkraft. Och hans garage... Det gick bra, jag började lossa bultar o dona, sen, rätt som det var hade han redan bytt runtom. Han är bra min Matz.....

Hemorrojdkudde!

Mina idéer om kroppskonst fortsätter.. Har funderat på vad jag ska göra härnäst, och kom på den briljanta idén om branding.. Det har ju blivit populärt igen -Alltså att bränna in ett motiv på valfri plats på kroppen.. Jag spann vidare och tänkte att jag piercar näsan, septum, alltså som en tjur-ring.. Sen gör jag en branding på skinkan precis som andra boskap.

Följden tänkte jag inte på, men fick höra, att det kan ju bli liiite jobbigt att sitta på några veckor. Måste hitta lösning.. Då slog det mig att jag gör en kudde, ungefär som en sån där hemorrojd-kudde med hål i, för att underlätta själva.. ..ja.. .. smärtan av att sitta. Men jag måste modifiera den lite, eftersom hålet måste vara nån annanstans än i mitten.. En höger-hålad och en vänster-hålad. Och omutifallatt nån har lite av varje så kan man ju ha en med tre hål oxå..

Sen tar jag patent på eländet och säljer det till ny-brandade (eller vad det heter) boskap, tjänar multum och lever lycklig i alla mina dagar.

Ibland är det bara så enkelt...

tjat...

..om öronen.. Fast det måste man läsa nerifrån och upp för att tycka förstås... hmm..

Töjer dom ju nu, och det går riktigt bra. Lite för bra gick det igår.. Hade bara fått i töj-grunkan en liten bit, för örat tyckte det var en dum idé att hålla på med såna saker och protesterade genom att göra skitont och vara svullet. "Fine, vi tar det i en lugn takt, lite i taget" tänkte jag.

Åkte hem från jobbet, på motorvägen.. I en sisådär ungefär 110 km i timmen, inte ett dugg fortare, för det får man ju inte. Skulle göra en omkörning.. Kollar döa jävla vinkeln, duktig som jag är emellanåt. Allt gick så fort men ändå så förbaskat sakta på nåt konstigt sätt... När jag kastat en snabb blick bakåt och ska kasta tillbaka den på vägen känner jag att "krok"helvetet i örat har hakat fast sig i kragen på jackan... Snabba beslut: Rädda örat eller hålla mig kvar på vägen?? Jag bestämde mig för att hålla sig kvar på vägen lät som ett ganska bra val.. AAAAAJJJ SAAATAAANN!
Om jag tyckte att det var svullet och irriterat innan, så var det fly förbannat vid det här laget...

Lugn takt, my ass. Turbo-töj, jodå.

projekt töja öra

Mina grejer till tungan har blivit försenade och bör komma "inom 10 till 14 dagar"... Orka vänta.. Åkte till Lucky7 för att kolla om dom kanske hade nåt att trösta mig med, men det fanns oxå bara beställningsgrejer på den fronten.
Då kom jag på att jag vill ju töja hålen i öronen! Sicken tur att jag var just där när jag kom på det, för såna saker fanns ju!
Siktar på 3mm till att börja med.. Det räcker nog skulle jag tro, men man vet aldrig...


image6
 

piercing!!

Glad är jag idag. Har beställt grejer till tungan...  Hur det blir vet jag inte, men funkar det inte får jag väl perforera min kropp på fler ställen så att det passar.. Man får inte vara omöjlig.




livet i allmänhet

Hittade en hög med gamla papper och block som jag började bläddra i. På ett papper, i övrigt tomt, stod det:

" Jag är alldeles för upptagen med att minnas gårdagen och se fram emot morgondagen att jag glömmer bort att leva idag"...

Det skrev jag 1999, alltså 18 år gammal. Jag skrev det som en påminnelse till mig själv att ändra på det, att ta tillvara på stunden, leva nu, fånga dagen, allt det där. Det låter klyshigt, men det är så sant. Och det ruggigaste är att jag tror inte att jag har gjort ett smack för att ändra på det...
Är vi inte lite så överlag? Det ska planeras så mycket:

Vad ska vi äta imorgon?
När var den där tandläkartiden?
Hur ska vi hinna få ordning i trädgården?
Vart ska vi på semester i år? Nästa år?

Eller så drömmer vi oss bort i det som har varit, men det är så förbannat svårt att leva HÄR och NU.
Eller så är det bara jag...

Machine 15!!!

Snart är det dax att veva igång grammofonen igen!
Den 7/4 släpper Millencolin nytt album, finns att lyssna på MySpace nu... Det låter annorlunda, men ändå lika... Det blir fina grejer det. Har varit fast sen jag föll totalt för Leona för herrans massa år sen.  Jafyfan, det måste vara ensisådär 14 år sen??!! Ooh, man börjar bli gammal....

Den där abstinensen jag pratade om förut... Det var inte alkoholen jag pratade om, den får jag i mig kontinuerligt. Men om det var nån som tyckte synd om mig och tänkte köpa en platta som plåster på såren så är jag inte den som är den... =)

Nu duschen, sen.. .. en öl till. Det blir fejnt det.

påminnelse

Till mig själv: Tvätta inte bilen en solig dag. Det är dumt, eftersom du iallafall slarvar. Då kan du åtminstone göra det när det är mulet. DumDum.

abstinens?

oooh... kände mig lite attraherad av hon i kassan på Systembolaget idag.. Är det våren? Eller kan det vara abstinensen som sätter in?

Vem äger dig?

Idag blev jag uppsagd. Eller varslad kanske det heter, vet inte så noga. Det gick ut på att jag har en månad till på vikariatet jag går på för tillfället, ett vikariat som sträcker sig bra mycket längre än en månad framåt.
För nu går kommunen mot hårdare tider. Pengar ska sparas, folk som är fast anställda ska flyttas runt, så någon annan, som redan är fast anställd, kommer att få vikariatet jag har nu. Någon som antagligen inte alls vill sitta och pendla från Norrköping till Krokek, utan vill stanna i stan. Så brukar det vara iallafall när de flyttar runt på människor.

Det slår mig, att vi alla har ett pris på ett eller annat sätt. Man flyttas runt, ungefär som brickor i ett spel, vare sig man är fast anställd eller simpel vikarie. Åtminsone inom genren jag är i för tillfället.
Jag funderar vidare: Om jag bara blir fast anställd, då är jag ju garanterad jobb åtminstone. Men vill jag bli omkringflyttad sådär, som en jävla vante? Vad händer om jag säger "Nej, jag vägrar flytta på mig, jag vill vara kvar här, se till att det finns ett jobb till mig!" Haha, "hejdå Karin, tack för den här tiden".... Brickan är förbrukad, in med en ny.

Det här kan nog vara bra för mig... Har inte behövt stanna upp och fundera sen jag slutade plugga i juni, har alltid haft jobb. Men aldrig haft tid, lust eller ork att stanna upp och tänka efter. Är det verkligen det här jag vill? Allt har bara flutit på, och så länge det gör det kör man ju bara på... Tänker inte.
Så om det "bara flyter på" i 20 år till då? Kommer jag då aldrig att göra en paus för eftertanke? Skrämmande.

Vad vill jag då? Vetne. Som sagt, bilmek skulle ju inte sitta fel..
Elektriker verkar ju.... ... spännande. (höhöhö... snälla, stryp mig...)


VÅR

Åter kommer hoppet om livet.. Fåglarna kvittrar (skränar), katten lever runt, gräset växer.. och alla dessa lukter... Både bra och dåliga. En del kan man liksom inte beskriva, andra är lättare att känna igen.. tex hönsskit...

Tycker egentligen inte om våren, den är mest jobbig. Man tror att det är varmt, men det visar sig vara svinkallt... Solen skiner.. Nästa stund är det snöstorm.. Nej, men gör ett undantag idag.

Cyklade förut! På en cykel alltså.. På riktigt. Jisses vad skönt det var! Och jobbigt...
Det började egentligen med att jag var hungrig och inte ville laga mat. Då är Max ett himla bra alternativ. Sen kom jag på, att om jag sätter mig i bilen så kommer "hej-bensinen-är-slut-piiiiiiiipet" påminna om att bensinen är slut. (Logiskt eftersom det heter just hej-bensinen-är-slut-piiipet.) Dessutom hade jag kommit överens med mig själv om att jag skulle tvätta bilen, bara det blev lite varmare. Idag var det ju lite varmare... Nä, total förnekelse är bra, blunda så finns det inte. Inte idag iallafall, men imorrn klockan halv sju.. Den dagen, den sorgen.

Vad vill jag komma till? Det vet jag inte. Jag var duktig helt enkelt!! Och nu är jag lite matt i baken... På't igen imorrn igen!!

Yeah, right....

Ooh, tog en paus på vägen, spanade lite natur...
image2

RSS 2.0