periodare

Med all respekt för alkoholister, smygalkoholister, periodare och andra jag glömt att nämna..

Jag är banne mej nån form av periodare! Då menar jag sommarperioden. Har senaste månaden varit på Systembolaget mer än vad jag varit senaste halvåret! Och återigen sitter jag här ensam med en öl.. Men ärlit talat, är det så förbannat hemskt att sitta ensam o dricka? Ämnet känns så tabubelagt, det GÖR man inte. Och om man nu gör det så säger man det inte högt, för det vittnar om att man är socialt utslagen/saknar karaktär/saknar status i allmänhet. Eller? Det är den uppfattningen jag har fått iallafall.

Så om man dricker den där enda (..eller ja.. kanske två..) ölen i goda vänners lag i ett uppiffat vardagsrum, då är det okej?

Då vänder vi på det igen... Jag är strandad här, kan inte/har svårt att ta mig nånstans om kvällarna, men hela mitt sociala liv är via datorn. Där pratar jag med mina vänner samtidigt som jag dricker den där ölen och hans kompis. Är det okej DÅ? Var går gränsen mellan acceptabelt och tragiskt?

För min del suddas den ut mer o mer för varje öl/cider som slinker ner.

Tar en till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0