all smiles and sunshine....

Nej, det är det inte, för då skulle jag inte ha något att skriva om. Det är väl lite så vi funkar i allmänhet, att vi pratar gärna om allt som är fel, knas, dumt, irriterande. När allt är bra håller vi tyst. Knasig är hon, människan.


Måste flytta.. Jajemen, för nu ska det byggas sågverk, jodå. För kommunen växer så det knakar, och kommunens framfart går före odlingsmarker, betesmarker, gamla ekbackar och gårdar med anor hundratals år bak i tiden. Jämna husen med marken, riv upp ekarna och bygg nytt bara.
Fråga inte mig vad det var som hände när ni står och river er i huvudet och undrar vad det var som hände egentligen, när ni inser att vi måste importera spannmål.

Till saken: Flytta. Vart? Vet inte, det är svårt att se möjligheter när man har skygglapparna på. För det har jag, och jag får inte av mig dom hur jag än sliter.
Kollar man på dom ekonomiska möjligheterna så är det hyresrätt som gäller. Hyreshus.... Jag ryser vid blotta tanken. Dåligt rys.
Det är klart, vet man att det bara är en tillfällig lösning så går det ju an. Om man har siktet inställt framåt och kämpar mot något bättre, något eget, då kan man stå ut med det en period. Tillsammans eller ensam.. Tillsammans är bra..

Men tills dess då, bo kvar i den här skitkommunen eller byta kommun? För barnens del spelar det nog inte så stor roll just nu om de får byta skola/dagis, de är väldigt anpassningsbara. Vilken kommun skulle det vara då? Till Finspångs, för att komma närmare barnvakts-hjälp? Ha! Vilken framtid...
Bättre att hitta ett dagjobb så jag inte behöver ta hjälp från någon, då kan jag flytta vart jag vill.   ... Eller, ja.. där jobbet finns. Och det finns säkert där jag vill att det ska finnas. Vill man så kan man. Men det är upp till en själv, ingen annan gör det åt en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0