bildoktor.

Vi hittade ett litet sjukhus till den trötta bilen efter en stunds letande.
"Lämna den här, så ska jag ta en titt på den någon gång i veckan."

Någon gång i veckan? Det verkar som att det bara är i min naiva drömvärld man lämnar in bilen och får den färdig och klar på mindre än en timme... Fan då.

Hur tänkte jag egentligen när jag valde att landa just här?
"Jag vill bo i ett liiitet samhälle där alla vet allt om alla, och det dom inte vet gissar dom. Sen får det inte gå fler bussar än 4 om dagen, för jag kommer aaldrig behöva åka med dom ändå. Bensinmack behöver heller inte finnas, för jag kommer alltid ihåg att tanka innan det är mindre än 5 liter bensin kvar. Jodå, sån är jag."
Skulle tro att det var nåt sånt.

Och min bil vill ha ny olja... Helst nyss. Den ska få det, på måndag, hos farbror Taggen. Hos farbror Taggen kommer följande konversation utspelas:
- Karin, för fan, jag har ju sagt att du inte ska röka i bilen!
- Men det gör jag ju inte!
- Hörredu, jag kände redan när du svängde in på Bravikenvägen (och det är en bit bort det...) att det stank om den! Sluta med det!
- Mmm.. Okej.. Jag ska...


Jag vågar inte riktigt sätta mig upp mot den mannen.. Om det är av respekt eller rädsla är lite oklart än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0