btw

Jag fick tillbaka min sko förresten, på gott och ont.
Ringde till Busfabriken för att kolla om de hade fått in någon, och jo då, det hade dom.  När jag kom dit för att hämta den pekade jag på en av lapparna som hängde bakom disken, och bad biträdet läsa den för mig.

Biträdet läste:

"Bortttappat:
Vänster sko, stl 39, Warp. Vit."
namn och telefonnummer längst ner.

Varför jag ombads skriva en lapp med vad jag tappat bort och varför de inte ringer upp mig när de hittat det, kunde han inte svara på. Jag formulerade mitt svar i huvudet; För att flertalet anställda är mellan 15 och 20, och inte känner något direkt ansvar gentemot kunderna, eller är för blyga och tillbakadragna för att ringa till folk.  Jag kan ha fel, jag kan ha varit för dryg mot honom, men just då kändes det som det rätta.

På gott och ont ja...
Gott: Jag behöver inte gå i gummistövlar eller fejk-Converse.

Ont: Jag har inte längre samma press på mig att köpa ett par vettiga vinterskor som passar den rådande årstiden.

Fast det är klart.. Som utvecklingen ser ut så räcker det med gummistövlar året om snart..  (Jag ÄR glad och positiv. Har lite svårt att visa det bara.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0