Dagens frustration..

Juleljus i alla dess former. Tanken är jättefin, och jo, jag tycker det skapar hemtrevlighet, mysig stämning och att det piggar upp i höstmörkret.
Men att klä in varenda jävla buske på tomten med dessa nätformade dekorationer? För att sedan inte ge sig och låta det stanna där, utan fortsätta med att vira in såväl flaggstång som den gamla halvdöda björken i ljus så till den milda grad att det ser ut som en regelrätt strypning av dessa...

Normala ljusfärgade ljus verkar vara ett minne blott, nu kör vi American style hela vägen, med färger och blink. Grannens numera sirenblåljusblinkande häck får mig inte bara att få ett mildare ep-anfall, utan även att sätta hjärtat i halsgropen när jag sömndrucken kommer ut i köket på morgonen. "VAFAN, RAZZIA?! Klockan fem en måndagmorgon??! .. ... .. Nähä, grannens julpynt.."

Det kanske bara är jag som är bakåtsträvande, överkänslig och inte har något bättre att engagera mig i just nu, men har det inte gått lite för långt?...

Oh, en sak till... Stjärna och stake i samma fönster?.... Som att äta sill och glass. Båda är gott, men fan inte samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ohh kräks på blinkande lampor..så gräslich..:)

2008-12-01 @ 12:04:54
URL: http://lindisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0