Ensam hemma

Idag har jag varit ensam hemma. Det var länge sen. Först var det jätteskönt: Jag lyssnade på musik hur högt jag ville, och sjöng med hur högt jag ville. Sen kom jag på att jag hade lovat att fixa maten, och städa. Det var då det inte var roligt att vara ensam hemma längre, för jag kunde ju inte få nån annan att göra det åt mig..

Ungefär då började min hjärna göra det den är allra bäst på: Hitta på undanflykter.
En del av undanflykterna resulterade i att jag ska till Norrpan och råka orsaka en eldsvåda i en traktor så att en jag inte känner får klättra i träd istället. Det är ju ändå ganska intimt på ett icke-sexuellt sätt att göra så, framför allt med nån man inte känner, vilket får mig att likna någon form av stalker. (Note to self: Glöm inte kaffet.)

Men jag vet ju inte hur man gör! När man stalkar nån alltså. Hur ska man bete sig? Eller inte bete sig? Finns det någon handbok i ämnet? Jag behöver en.
Och hur ska jag veta vilken traktor jag ska ta, så att det blir rätt? Det kanske ingår i stalkerkonceptet förresten... Att förbereda sig och ställa in siktet på sitt mål så att säga.

NU har jag definitivt nåt att göra.
Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Blajkel

Den är liten och grön.



Jag är lite mindre och grisrosa

2008-11-24 @ 21:43:58
URL: http://blajkel.blogspot.com/
Postat av: karin

Jag somnade i soffan.. Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt.

2008-11-25 @ 09:32:40
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0