Helg

Dagen bjuder på en tripp till Den Stora Staden, Noir-chu-ping. Ett barn ska lämnas på kalas på busfabriken, sen styr vi kosan till lämpligt ställe som säljer badbrallor till de andra två barnen. Det är bad med dagis på måndag, Peter ska vara med och skjutsa.. Jag stannar hemma och nöter på soffan tror jag.

Ska ut i skogen med barnen nån gång under helgen, så är planen iallafall. Vi packar matsäck, tar på overaller, vantar, mössor, fuskpolo (Och när allt är klart: "Jag är kissnödig".....)

Sen ger vi oss ut i the Natur och pulsar runt i den meterdjupa snön, sätter oss på varsin sten och dricker den medhavda chokladen,  äter prickig-korv-smörgås och drar en djup, men belåten suck över hur det lilla enkla i livet kan vara så stort ibland.

Sen blir barnen blöta, kalla och gnälliga och då går vi hem.


Nej, det är inte i närheten av en meter snö, det är knappt att det täcker marken. Men jag vägrar låtsas om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0