Ledig Tisdag

Bland det skönaste med att jobba hela jävla helgen är ledigheten som infaller i veckan. Som idag till exempel. Han tog hand om barnen på morgonen, jag sov. Sen sov jag lite till. Sen kom Han hem efter att ha lämnat alla där dom ska vara, kröp ner bredvid och informerade om att klockan var nio.

En timme senare klev jag upp, utan paniken över allt jag skulle ha hunnit göra om jag hade gått upp tidigare. Nu säger jag inte att jag skulle ha gjort allt det där jag brukar få panik över att jag skulle ha gjort, det är nog mest en efterkonstruktion av min hjärna.
Och nu... Tjugo i elva, fortfarande i pyamasen med ett bombnedslag omkring mig och en ekande kyl. Men det gör inget, jag hinner med det. Sen.

Ibland måste man låta sig själv stanna upp och njuta av de små sakerna i livet. Som att sitta i pyamas tjugo i elva på en tisdag utan att vara sjuk eller bakis.

Min bil fick ny olja igår förresten. Och några nya slangar. Vaccuumslangar med hål i är inte bra. Och torkarblad.

- Va fan, har du bytt sida på torkarbladen?
- Ja... Jo.. Den ena var så dålig, så jag bytte så den bästa sitter på förarsidan. Men nu börjar den bli riktigt dålig den med, så jag funderade på att skära upp en ny yta på båda två, då borde det väl bli som nya?
- Du har mycket idéer du. Nej, det kan man inte göra, nu sätter jag dit nya!
- Jaha, ja, tack då...

Jag känner att mitt nytänkande blir motarbetat ibland....

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag håller med dig det är bra skönt att va ledig mitt i veckan oxå,men det värsta är väl iaf att när en annan jobbar helg då är ju alla andra lediga.....Man kan ju inte göra ett dugg dom helgerna man jobbar.Finns för och nackdelar med allt!

2008-11-18 @ 18:15:44
Postat av: karin

jo, det är sant.. hur man än vänder sig så har man näsan fram och rumpan bak.

..Om man inte har grava genfel förstås.

2008-11-18 @ 18:20:33
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0