Lördag 05:30

Jag har just tvingat mig upp och gjort mig iordning för att åka till jobbet då barnvakten, aka mamma, ringer och säger att hon har varit uppe och spytt inatt, kan därför inte ha barnen.
Fylls av lättnad och ångest på samma gång; Lättnad för att få vara hemma och ta det lugnt. Ångest för att jag vet hur jävligt det kan vara att gå en man kort på helgen.

Vid sidan om har Albin vaknat. Från dess att han slår upp ögonen är det som att munnen går igång per automatik. Han pratar om hur han ska åka rymdskepp, om att låångt där under (pekar på golvet) är det fullt av lava, han springer fram och tillbaka i lägenheten med en påse bröd, som i hans värld är ett flygplan.
En smula avundsjukt betraktar jag honom och hans oförstörda livslust, samtidigt som jag försöker upprätta min egen med hutlösa mängder kaffe.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stackars mamma iaf inte kul att vara sjuk.Fast jag förstår varför du tänker på dom stackarna på jobbet,men tänk positivt dom kanske lyckas få in nån som jobbar ist för dig......

2008-11-01 @ 14:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0