uppskjutna planer

Rörvik Timber skulle, precis som Holmen, bygga ett sågverk på markerna kring Krusenhof, där jag bodde förut. Nu har deras planer lagts på is pga den rådande konjukturen. Längre ner i artikeln kan man läsa att även Holmens planer förskjuts ett halvår (som det ser ut nu).

Känns lite bittert i efterhand, jag hade alltså kunnat bo kvar där och inte behövt ha så bråttom iväg. De andra hyresgästernas senaste bud är att de blir uppsagda vid årsskiftet. Innan det skulle en del av dem bort senast i september som var, men det hände ingenting.
Kommunens insats med att hitta "likvärdigt boende" till dem har varit minst sagt bristfällig. Visst, det är en helt ny situation för dom , och det är väl nu ramarna sätts till nästa gång något liknande händer skulle jag tro.
Men med facit i hand skulle jag ha stannat, och det hade säkert gått lättare om vi alla på något sätt hade stått enade mot såväl kommunen som Holmen.






Det var då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0