Polis polis...

Jag efterlyste ju frustration av någon form igår.
Idag har jag lärt mig att det INTE var frustrationen över fortkörningsböter jag var ute efter...
Körde på väg hem från jobbet 38 km/h på en 30-sträcka. Summa summarum 2000 kr, faaan!

Jag frågade farbror Polisen vad de hade för nedre gräns, alltså hur fort det måste gå innan de plockar in en. 6 km var svaret.. 2 ynka jävla kilometer kostade alltså 2000! Då kunde jag ju lika gärna ha gasat på lite till för att få full valuta för pengarna. (Alternativt hållt igen så det inte kostade alls såklart..)

Visst, jag är frustrerad, men det är ju på mig själv, och det är inte lika kul som att vara det på andra och annat, för nu finns ingen annan att skylla på, allt är rätt och slätt mitt eget fel. Sånt är jobbigt, för det leder till någon form av förväntan av ansvarstagande från min sida.

Saker jag inte sa till farbror Polisen:

-Vad var det för hastighetsbegränsning på vägen jag körde då?

- Så mycket som jag åker, och hur fort jag kör hela tiden, så är det konstigt att jag inte fått böter tidigare.

- Du såg inte det trasiga bakljuset va?

Kommentarer
Postat av: Helen

Sorry gumman !! Inte kul alls med böter ( jag fick punga ut 2000 för någon månad sedan ) .

Det är så jävla frustrerande, och det värsta är att man kan inte skylla på någon annan än sig själv.

2008-11-28 @ 16:14:44
Postat av: Jennie

Så grymt tråkigt gumman,men du det hände ju nått iaf!!!!! Fast inte världens roligaste grej såklart.

Tråkigt att lägga så mycket pengar på det finns ju skojigare saker att lägga dom på

2008-11-29 @ 09:56:36
Postat av: karin

Trist, absolut, men jo, det hände ju nåt, och det var ju det jag ville..

2008-11-30 @ 21:36:29
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0