dröm...

Vaknade kallsvettig på soffan, mitt i en dröm.

Jag drömde att jag var djupt religiös, och tankarna som styrde mina handlingar övervägdes noga. Skulle Gud tycka att det var okej att utföra handlingen? Eller att ens tänka den tanken?
Om jag kom fram till att svaret rimligen skulle vara Nej, så skulle jag på något sätt straffa mig själv för att rentvå mig från det smutsiga.

Jag var ju skyldig honom det, han som givit mig livet. Jag visste att han iakttog och betraktade mig, hela tiden, överallt. Ingenstans kunde jag undkomma honom.
Eftersom han hade full koll på vilka tankar som upptog min hjärna så var jag tvungen att hålla mig nästan maniskt sysselsatt, för att inte tankarna skulle leda mig till synd.

Så en dag, på vägen hem i bilen, stod plötsligt ett rådjur mitt i vägbanan. Jag hade inte en chans att styra undan, utan smällde rakt in i djuret och vidare ner i diket.
Det resulterade i ett liv i rullstol, förmodligen var jag förlamad från midjan och ner.
Det var han, Gud, som hade placerat rådjuret i vägen för att jag hade tänkt orena tankar, tankar på synd. Detta var straffet mot mig, och jag hade förtjänat det.
Varje dag skulle jag be om syndernas förlåtelse, och hoppas på minsta tecken från honom att han förlåtit mig.

Min mardröm, någon annans verklighet?....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0