Föräldramöte..

Var på föräldramöte igår, och det visade sig vara två hurtbullar som skulle prata motion/kost/hälsa. Hälsopedagoger kanske de kallade sig? Vet inte, lyssnade inte så noga.
Dom berättade att barnen nuförtiden inte rör på sig så mycket som de borde. Jasså minsann?
Och att barnen spenderar alldeles för mycket tid vid data/tv-spel, och det är inte bra. Nähä, det säger ni?
Varför gör de det då, förutom det uppenbara, att de tycker det är kul/intressant/givande?

Några föräldrar uttalade sig, och den röda tråden var tid. Eller brist på tid. Att inte vara hemma och kunna ha koll på vad barnen har för sig, för att man måste jobba. Väl  hemma så ska det diskas, städas, lagas mat, snickras, målas, renoveras, skjutsa brorsan till simningen, syrran till hockeyn eller whatever.

Jag spydde inombords och tänkte att Fan i Helvete att jag tänker ha det så. Jag vägrar!

I det här huset har vi inte kommit till tv-spels-problemet än, och det är väl ganska så upp till mig om det blir så eller inte skulle jag tycka.

Datorn däremot.. Den tid de sitter spenderar de med att kolla Youtube. Markoolio, Linda Bengtzing och Nordman. Funderar på vad de tar mest skada av.. Att sitta där, eller vad de tittar på. Skulle tippa på det senare faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0