Fredag.

Hittade just en tandkrämsfläck på armen.. Det är inte första gången det händer, och det är inte första gången den inte kommer från mig, utan någons protes. Jag älskar mitt jobb.

Jahopp, fredag idag dårå. Sista dagen som ensamstående minsann. Tvåsamheten börjar imorgon. Känns sjukt och skönt och kul och trevligt och jätteläskigt. Men bra.
Mindre bra känns det att jobba hela helgen, men det genererar ju i ledighet i veckan, och DET är inte alls knasigt det.

Hoppar som en studsboll mellan ämnena och kommer på att jag har fan ingen aning om vart jag står, rent politiskt. För det måste man ju, eller hur? Iallafall om man ska ha rätt att gnälla, tycka och tänka på samhälle, världen och så vidare, då måste man ju veta vad man tycker, och ha gjort sitt yttersta (iallafall röstat) för att påverka och förändra.

Jag föreställer mig själv och mina politiska åsikter som ett parti Twister, ni vet, det där spelet med färggranna pluttar som man ska placera diverse kroppsdelar på.
Höger fot på blått, vänster hand på röd, höger armbåge på grön... Splittrad helt enkelt. Rösta måste man ju, tycker jag, om man ska ha någon rätt att klaga sen..
Skulle vilja dela upp min röst i procent och sprida procenten över de partier jag hittar något jag tycker är bra med.

Nu till verkligheten. Städa. Sätt fart. Nu.


 NU!!

Kommentarer
Postat av: jennie

Lycka till nu gumman med tvåsamheten.Tror nog att ni kommer få det riktigt bra.Synd bara att du jobbar i helgen.Men det hinner nu ju ta igen nu.

Kram

2008-10-31 @ 14:34:18
Postat av: Peter

NU! e de jävligt nära..ett dygn siktar ja in mig på! PUSS!!!

2008-10-31 @ 21:37:47
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/
Postat av: karin

Tack Jennie!!



2008-11-01 @ 06:07:44
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/
Postat av: Linda

Good luck med hanen..;)

2008-11-01 @ 16:52:22
URL: http://lindisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0