Inställt pga älg

På torsdagar går dagisbarnen till skogen i två timmar, dock inte imorgon. Anledningen är älgjakt.
Jag glömde fråga varför när jag var där idag, och far därför iväg i mina tankar efter ett tänkbart svar på den frågan.

Kan det vara för respekt för jägarna, att låta dem jaga ostört?
-Nej, det verkar inte rimligt.

Rädslan av att bli översprungna av en älg som flyr en skottsalva i panik?
- Intressant scenario, men knappt troligt det heller.

I min lilla tankevärld kvarstår då bara en sak:
- Rädslan av att bli skjutna av en jägare.

Ligger förtroendet för byns jaktlag på den nivån, att man förutsätter att de inte kan se skillnad på 20 ungar, en meter höga, iförda neongula reflexvästar och en älg, då vetifan om det inte är dax att kolla över rutinerna på jaktlicenser i det här landet....



mmm.. likheten med en 4åring är slående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0