mat jag inte bör tillaga del 1

Blodpudding är väl ändå bland det enklaste, simplaste man kan tillaga i matväg? Ja förutom makaroner, men dom behöver man ju ha någonting till, blodpudding är ju ett färdigt koncept, förutom sylten.. Och ja, om man så vill, vitkål.
Jag hade en idé som jag ångrar att jag inte valde från början: Att stoppa dom i brödrosten, det vore ju onekligen väldigt smidigt.
Men så tänkte jag att smakupplevelsen nästa gång jag äter rostat bröd skulle bli lite.. .. ja... av en besvikelse helt enkelt.

Till sak:
Jag stekte dom förbannade skivorna. På för hög värme. För länge. Hur fan kan man avgöra att något som ska vara svart har blivit bränt??!
Ja, förutom på lukten, men den hade inte utvecklats ännu just då.
 Förlåt barnen att jag serverar er bränd mat som om det vore världens naturligaste. Men jag visste ju inte...
Och nästa gång.. Säg till mig.. Säg Mamma den här maten var fan det vidrigaste du har gjort!!! Snälla gör aldrig om det!!

Annars är ju risken att jag gör om det.. Och det vill ni inte. Om jag någon gång ska bli ett ämne hos er psykolog så vill jag inte att det ska vara för att jag valde att steka blodpuddingen på spisen istället för att göra den i brödrosten. Och fatalt misslyckas med uppgiften.

Kommentarer
Postat av: jennie

Hmm blodpudding är ju knappt gott spelar ingen roll hur man tillagar det.Men smaken är som baken......Brödrosten kunde ju funkat om du inte vill ha blodpudding smak på dina rostbröd å det verkar inte som du vill ha just det.Men jag har en brödrost över om du nån gång vill prova den iden:)

2008-10-15 @ 08:49:56
URL: http://lilltrollan.se
Postat av: puman

HAHAHAHAH!!!............Måste testa.....

2008-10-15 @ 10:27:43
Postat av: karin

Jennie:

Taget! Jag tror verkligen på den idén...

Puman: Du kan ju berätta, innan jag lånar brödrosten.. Hur det gick..

2008-10-15 @ 12:59:56
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0