slut på helgen!!

Vid elva ringde dom från jobbet och informerade om att det hade blitt fel på schemat, så jag skulle börja tolv istället för ett som jag hade tänkt och trott..

Jahopp, en timme på mig att göra av två barn nånstans, och ta mig till jobbet.. Åkandet till jobbet tar 40 minuter, alltså har jag 20 minuter att hitta nåt till barnen.. Jäpp, det löste sig, kvar var bara att åka då..

En regnig och blåsig söndag är man inte ute och söndagsåker, man är hemma och vattnar pelargonerna eller nåt sånt. Det bara är så. Det hade inte den KARAVAN med bilar som låg framför mig på sista biten till jobbet hört.
Att åka 45 km/h på 70-väg efter ett gäng vinglande pensionärer gödde mitt kommande blödande magsår kan jag lova. Likaså mina alltför slitna framdäck. Och allt jävla vatten på vägen. På rutan. Mina kassa torkarblad. Vattenplaning. Lastbilar. Nötter som använder blinkers i en kurva som råkar vara 90 grader. Rakt fram = berg. Stort berg. Stoooora färggranna pilar visar att vägen svänger höger. Men för all del, slå på blinkersen så jag verkligen fattar att du inte har några planer på att dundra in i bergväggen.

Väl framme på jobbet, på sekunden i tid:

-Vad är det för dag idag?
- Idag är det söndag. (Försöker hålla skenet uppe.)
- Regnar det ute?
- Ja.. Jo, det regnar ute.
- Vad sa du att det var för dag idag?
- Söndag...... (Och DÄR var skenet borta.)
- Vad är det för väder ute?
- Det regnar och blåser.. (Om det fanns en liiiten gnutta sken kvar, så försvann det här.)
- Fy fan. En skulle ligga kvar under täcket hela dagen idag.
- Det menar du inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0