Barnfri helg

Barn- och jobbfria helger är bland det bästa jag vet, antagligen för att de inträffar väldigt sällan. Den här är iallafall en sådan.
Barnen for till sin morfar och Berith igår förmiddag, och jag högg in med dammsugare och mopp, städade så det stod härliga till. Sen soffhäng med boken jag läser just nu: Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari. Sjukt kul om en iransk familjs liv i Sverige.

Ni som inte har barn fattar kanske inte riktigt vilken LYX det är att få ligga i soffan i lugn och ro, och läsa, kanske somna till en sväng.. Lyssna på den musik du vill, med vilken volym du vill, utan att bli avbruten med hundra frågor om varför månen lyser både på dagen och natten, varför man inte kan grilla korv på solen, vilken färg det blir om man blandar röd, blå, orange och rosa... Alla dessa varför är ganska charmiga, men ack så skönt att vila öronen från dem ibland.

Kvällen fortsatte med besök av Elin. Gamla tider avhandlades, nya tider spånades.. Trevligt, som alltid.

Idag byter jag till vinterdäck, då mina sommardäck lider total avsaknad av mönster. Det ska visst vara bra att ha lite mönster på dom, så det är lika bra att byta.

Det kommer gå till på följande sätt:

Jag åker till Matz, aka McGyver, och ber att få låna hans braiga domkraft och tryckluftshjulbultborttagarmojäng. Han kommer fråga om jag vill ha hjälp. Jag kommer svara: Närå, det här fixar jag vettu!
Sen kommer jag bara be honom visa vart jag bäst placerar domkraften, för att det ska vara stadigt. Sen, vips, så har han bytt alla däck åt mig. Det är lite av en tradition vi har, och jag måste säga att jag tycker om den. Det räcker för mig att veta att jag skulle kunna fixa det själv, om jag var tvungen. Och han gör det inte för att han är man och jag är kvinna, han gör det för att han är en hjälpsam människa. Det är skillnad, för mig iallafall.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Men hallå där!!!vad kul att du cokså har en blogg!!!Då har jag ännu en att lägga till favoriter... hörde av Anna att du har hittat ragg vad roligt :-) får väl läsa din blogg så jag får reda på lite mer!!Glöm inte:om du är i Norpan måste du komma in i butiken och säga heeeej!!Kram

2008-10-26 @ 18:24:08
URL: http://singelblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0