Gnäll!

Har just tittat på vad jag har skrivit, och kan konstatera.. Fan va jag gnäller! Så gott som varje gång handlar det ju om något som är fel eller galet eller inte faller mig i smaken.
Jag är egentligen inte sån.. Jo det är jag. Men jag visar det inte så mycket faktsikt, försöker vara en glad positiv människa som ser möjligheter istället för hinder och alla andra klyschor som brukar komma i den vevan.

Men när allt bara rullar på och är bra.. Då finns det ju inget att tillägga, för då är det ju.. ja... bra. Och det är inte bra. Jag tycker inte det. Då har man inget att sträva efter, inget mål att nå. Om man är nöjd menar jag.

Nöjd.. Det är ju i grunden något positivt, men jag tycker det är ganska förskräckligt på ett sätt. Att vara nöjd alltså. Det är så.... passivt. Tillbakalutat och avslappnat. Allt är uppnått, nu skiter jag i vad som händer, ungefär.

Men har man något att reta sig på, eller ifrågasätta, då är man ju inte nöjd. Och då är man på väg någonstans. Mot en förändring, ett mål. Och vid det målet ytterligare något att ändra/ifrågasätta. Sedan behöver det inte hända radikala saker, det behöver inte ens hända någonting. Men då har man iallafall engagerat sig och visat att man bryr sig. Att det rör en. Att det inte kan hända massa saker som direkt eller indirekt påverkar en, utan att man reagerar på det. Att inte vara passiv. Passiv är farligt.

Min poäng? Jag tror jag trasslade in den någonstans i inlägget.

Kommentarer
Postat av: Millan

Hello....=)

Japp det var jag och Hampus som var där.hehe Det är jultidningar som gäller nu.

Vill du köpa? fniss Bara o säga till isf. ;o)



Är det bra annars då? Trivs ni i skogen?

Ha det gott......./ Kramiz Millan!

2008-09-30 @ 06:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0