höst!

Tycker om hösten. Luften är kall, hög och klar, träden skiftar i alla dessa färger och jag får ännu en anledning att tända massa ljus och krypa upp i soffan under en tjock filt med ett glas te och en god bok..
God bok.. Jag har fan inga böcker! Det är inte så att jag inte kan läsa, jag har bara inte haft intresset, motivationen och orken att
*komma på vad jag vill läsa om
*hitta böcker om dessa ämnen jag vill läsa om.
Det är ju ett steg i rätt riktning iallafall, att ha kommit underfund med att det är någon form av faktaböcker jag vill komma åt. Jag vill slå ihop boken och känna att jag lärt mig något. Om något. Och ha en egen åsikt om detta något.

Tar en titt i hyllan som den ser ut nu:

Akvariefiskar - Den skulle jag ha läst innan jag hade ihjäl varenda fisk i akvariet vi hade en gång för länge sen.
Hundens hälsa - Skulle säkert vara intressant. Om jag hade eller hade tänkt att skaffa en hund.
Allehanda drink- och spritböcker - Som att ge ett barn en bok om godis utan att ge själva godiset. Tortyr.
Schizofreniböcker av olika slag - Intressant, men har läst dom redan!

Dax att skaffa nytt med andra ord.. ska bara komma på vad dårå...

Det skulle dessutom generera i mindre tid vid den här burken, och det behövs kan jag lova.. Skulle ju kunna börja med att skriva något när jag verkligen har något att skriva.....

Häpp häpp.

Kommentarer
Postat av: puman

HAHA!!! Det spelar ingen roll vad du skriver om...alltid lika kul att läsa..:D

2008-09-26 @ 11:03:48
Postat av: Cattis-Josses friend

Måste bara tipsa dig, om du vill läsa en bra bok, läs något av Karin Alvtegen. Hon är grym :) Så, nu fick du dagens boktips. Säg till om du vill ha fler..ha ha !

2008-09-26 @ 16:17:18
URL: http://johnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0