kallt.

Kallt satan idag.
Varje gång det händer slår det mig att jag förra året tänkte att i år ska jag vara väl förberedd. Jag ska ha kollat igenom påsar, kartonger, lådor med
Jackor
mössor
vantar
overaller
fuskpolos
stövlar, skor, kängor
så att jag har koll på läget, och inte behöver få paniksyndrom när Tove står i hallen, redo att fara till skolan, iförd flip-flops och en tunn sommarjacka.

Hände det idag då? Hade jag koll på läget? Var jag förberedd och visste precis vart den lite tjockare innan-vinterjackan var? Fanns det två vantar av samma sort på rätt ställe i garderoben? Eller var det snarare ett virrvarr av 20 olika vantar, alla ensamma utan kompis?
Ja, det var det senare alternativet. Inte en grej på rätt plats. Kartongen med vinterkläder på ett ställe. Påsarna med ärvda kläder långt ifrån samma plats. En vante här, en annan där.
Pyssel och plock, men det gick, och hon kom iväg till skolan i tid. I år också.

Men till nästa år.... Då ska jag ha koll. Ja då. Verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0