Tele2....

Internet är en ganska viktig del av mitt liv.. Dels det sociala det medför, och dels för att hålla sig allmänt uppdaterad om vad som händer i världen. Innan jag flyttade insåg jag att utbudet av leverantörer av detta inte var så stort.. Det fanns väl praktiskt taget 2 eller 3 att välja bland. Jag valde Tele2 av någon anledning.
Det första samtalet med dom var 3 veckor innan jag flyttade, och då fick jag veta att hemtelen måste vara igång innan man kan göra nåt åt internet...

Dagen efter jag flyttat in stoppade jag in telefonen i jacket.. Lyfte luren med spänning... ... och se där! Kopplingston minsann! Trevligt.
Ringde upp ovanstående bolag och sa:

-Hej nu funkar det, kan jag få mitt bredband nu? 
                Dom svarade...
-Vilket nummer gäller det?

               -Tystnad.-

-Fan. Jag har inte skrivit upp vilket nummer det är...
-Nähä, nä då tar vi personnummer då.

Det kunde jag iallafall som väl var.

-Nu kanske du kan berätta vad jag har för nummer så jag vet till nästa gång?
-Nej, det får jag inte lämna ut.
-Men allvarligt, jag har just lämnat mitt personnummer, kan jag få telefonnumret nu?
-Nej, tyvärr. Sån är vår policy.
-Står det att numret ska vara hemligt?
-Nej.
-Så jag kan gå ut på hitta.se eller eniro och hämta det istället?
-Ja just det. Men du, nu ser jag att det är något som inte stämmer här. Jag kan inte lägga till något internet nu, för det är nåt knas med din telefonlinje.
-Men jag ringer ju dig nu?
-Ja.. Det är lite konstigt. Vi hör av oss när det verkar fungera igen.

En vecka senare, utan att ha hört något, ringde jag upp dom.
-Hej, jag vill ha mitt bredband nu, och om jag inte kan få det vill jag att du förklarar vad det är som är så jävla knas med min telefoni, för den verkar inte fatta att det är fel på den.
-Mmm.. Personnummer tack?

   Helvete. Jag kunde ju mitt nummer nu.

-Det verkar som att stationen hos dig är allmänt.. Död.. Men vi kör på trådlöst istället, för det finns det täckning för?
                                 
                                    Vafan, visste hon, den andra, om det hela tiden? Utan att säga nåt?

-Ja visst, kör på det.
Sen en radda användaravtal, och härmed kommer vi överens om, blabla..
-Då skickar jag modemet till dig, och det bör komma om ca två veckor.
-TVÅ VECKOR? Jag bor i Sverige...? Inte Japan eller nåt sånt som det rimligtvis skulle kunna ta 2 veckor att komma fram till..
-Tyvärr, så är det. Inget jag kan göra åt.
-Nej det är aldrig den i luren som kan göra något åt något, jag vet det... Men kan du vara snäll och lägga ner en pistol när du ändå ska skicka iväg det?
-Ursäkta?
-Det var inget. Tack då. Och hej med dig..

Kommentarer
Postat av: puman

HAHAHAHA!!!!!

Det är typ som...."jag vet inte...jag är bara anställd här"

2008-09-12 @ 13:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0