telenor....


Japp, idag har vi inlett kriget mot Telenor. Skulle lite enkelt och smidigt säga upp mitt abonnemang hos dom, då jag tycker det räcker med ett mobilnummer. Anledningen till att jag hade två är att jag är av dom där lättlurade idioterna som fastnar hos försäljare på stormarknader och dylikt.

Ringde till dom första gången vid 14. Plöjde fram genom raden av 117 alternativ, för att komma till den magiska rösten… ”Den förväntade kötiden är mer än 25 minuter”… Äh vafan, ärligt talat, orka sitta och vänta så länge.. Inte jag inte. Provade några timmar senare igen. “Den förväntade kötiden är 20 minuter”… Okej, bara att ta tjuren vid hornen då… Fan att man inte har en fax. Eller Internet för den delen, men det är ju ett annat krig.

Halva Bollibompa senare svarade en människa, och vid det laget var jag så inkörd på tut-tuut att jag hoppade till i soffan och glömde vem jag ringt, och att jag ringt någon överhuvudtaget. Ett par sekunders sätta-hjärnan på plats så kunde jag berätta för henne vad jag ville. Jodå, inga problem alls, jag kopplar dig.

NEEJJEE inte koppla!!!” Vi vet alla vad det betyder.. Mera väntan.

Men det tog bara någon minut så var hon tillbaka igen.

- Jag får inte tag på någon nu, men om jag får ditt nummer så ringer en medarbetare strax upp dig.
Mmm.. Jo visst, okej då.
(Jag SA ju att jag är den där dumma människan på stormarknader. Så även i telefonköer tydligen. Den gyllene regeln nummer ett: Släpp aldrig din plats!!! Definitivt inte när du fått greppet om en människa i andra änden. Aldrig!)

Två timmar senare sitter jag i telefonkö igen… När den stackars människan svarar förklarar jag vad och varför och vad jag anser vara snart, samt att jag fattar att det inte är hans fel..(Annars kan jag ju knappast räkna med mycket hjälp från han..)
Han förklarade att de har en helt ny avdelning, som inte finns med på listan i början. (Ni vet.. Vill du ha hjälp tryck ett, kan du inte ditt nummer din dumfan, tryck 3, och massa annat smått o gott. Vid fem har jag glömt alla alternativ OCH vad det var jag ville. Odugligt.)

Nåväl, de hade en helt ny avdelning för uppsägningar ja. Det var dit hon, den första, skulle ha kopplat mig. Och “snart” betydde i det här fallet nästkommande vardag mellan 8-20. För de har väldigt mycket att göra på den avdelningen. Märkligt. Mycket märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0